Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

13 November 2011 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Eindelijk even een moment om wat met jullie te delen.
We zijn nu een week onderweg en alweer zoveel beleefd!
Na zo'n 11 uur naar Hong Kong en nog eens 6 uur naar Jakata + zo'n ongeveer 10 films verder waren we dan eindelijk daar! Op de airport gelijk een vlucht naar Yayapura geregeld en toen met de taxi naar ons guest house. We kijken gelijk al onze ogen uit naar alle drukte om oons heen en vooral de vele slopperwijken die tussen alle hoge gebouwen inliggen. We gaan meteen even lekker rondlopen en alweer aan de Soto Ayam in het dichtsbijzinde warenhuis. Na zo'n 30 uur niet te hebben geslapen kunnen we om 20:00 dan eindelijk gaan slapen! De nachtrust is helaas van korte duur. Na zo'n half uur schrik ik wakker van een oohw zo afschuwelijk geluid. Na een paar minuten dringt het pas tot me door..dit is het gezang van een moskee! Maar eerlijk gezegd leek het meer op geschreeuw en vreselijke kreten. Woest als ik ben stoof ik de gang op om aan de buurman te vragen hoelang dit in nog gaat duren waarop er droog geantwoord word: De hele nacht....
Gelukkig zegt het lieve mevrouwtje van het guest house dat dit tot 23:00 duurt en dan nog eens van 4 tot 5. Het is niet anders...
Tot onze grote ergenis hebben we 4 uur kunnen slapen en het gejengel begon alweer om 2 uur en ging vervolges door tot 8 uur 's morgens.
De volgende dag, zo uitgeput als we waren toch nog wat van onze dag gemaakt en het oude centrum van Jakarta bezocht (Kota). We kwamen hier een onzettend leuk pleintje tegen met echt allerlei kraampjes wat er 's avonds met alle lichtjes nog leuker uit zag! De maandag hebben we familie Sukandar (kennis van pap&mam...al jaren) ontmoet in het centrum van Klapa Jadin met zijn enorme warenhuizen. We hebben hier wederom weer heerlijk gegeten en daarna even bij hun appartement gekeken. Echt wat onzettend gaaf! Op z'n Indisch zijn we weer heel erg verwend met een tasje vol Indische snacks en aan het einde van het bezoek afgezet bij een massagesalon. Dit zag er naar ons idee nog al wazig uit met allemaal vreemde lichten en verder heel donker (meer zoiets van Massage met happy end?!).
Gelukkig was dit een normale/heerlijke massage en hadden we echt lekker het vakantiegevoel!
Dinsdag gingen we weg uit Jakarta om vervolgens naar Yayapura te vliegen. We zullen nog terug keren naar Jakarta, maar hooguit voor 1 nachtje om vervolgens door te gaan naar Bogor.

Zo nu is het Jimmy's beurt om jullie alles te vertellen over de belevenissen in Yayapura. Veel liefs en tot snel!

• 13 November 2011 - 09:03

Gladys:

Petje af hoor voor jullie 2! Ik hoor mezelf nog roepen, dat ik wilde dat mijn kinderen wereldburgers worden en de hele wereld afreizen en ver weg gaan wonen zodat ik ze in nowhereland kan opzoeken! Haarlem is al ver genoeg!!! Ik hoop in elk geval dat de vervelende akkefietjes jullie reis niet vervelend maakt en jullie volop genieten van alles!
    Dikke knuf "mamaatje"

• 13 November 2011 - 12:51

Pa Rob En Mama Leny:

Wat een verrassing al die fantastische belevenissen vanmorgen te lezen helemaal vanuit Nieuw Guinea! Zoveel boeiends gezien nu al in zo'n korte tijd. Ja aan de lich. ongemakken ontkom je niet, maar hopenlijk hebben jullie het ergste nu gehad.
    Verrassend Jimmy in goede combinatie met die warmte....tjonge!
    Lieve kinderen, blijf genieten van het land van jullie roots. Heel veel liefs, dikke kus van ons!

• 13 November 2011 - 22:07

Paps En Mams:

Wat hebben we genoten van jullie verslagen. Helemaal geweldig dat je fam. Sukandar hebt ontmoet! Kan me je woede voorstellen als je zo bekaf bent en niet kan slapen door lawaai buiten. Ja dan komt Amanda's temperament aan de orde. Toch al een aardige indruk van het drukke Jakarta. Lieve dochter, je bent ver weg maar steeds dichtbij in onze gedachten. Zuig alle belevenissen in je op. We zien uit naar het vervolg.
    Heel veel knuffies, wij