Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu

Door: Jimmy

Blijf op de hoogte en volg Amanda

31 December 2011 | Indonesië, Kuta

Lieve allemaal,

Dit is ons laatste verslag, nog een paar dagen en we kunnen op het viegtuig naar Amsterdam!

Kuta

Kuta is een beetje het Lloret de mar van Azie. Dit wordt ook bevestigt door de aanwezigheid van veel jongeren en feestgelegenheden. We zitten in een mooi hotel aan het strand wat qua ligging dus ideaal is. Ik ga niet in op alle dingen die we gedaan hebben omdat we heel eerlijk nogal weinig doen. Amanda gaat surfen, we relaxen op het strand, relaxen aan het zwembad, doen een leuke safari en zo gaat het maar door....
Op het strand is het natuurlijk wel leuk om te zien wat er allemaal gebeurt. Er lopen ontzettend veel verkopers doe naast ijs ook magic mushrooms aanbieden, pijl en boog, sigaretten, wiet, surfles, bier, verse sappen, zonnebrillen, horloges, massages, manicures, pedicures etc. Verkoper zijn in Bali houdt dus in dat je over multi functionele middelen moet beschikken.
Kuta is ook behoorlijk hectisch, iets dat we niet veel in de binnenlanden hebben gezien. Is nieterg maar anders...
Vanavond vieren wij het nieuwe jaar heerlijk op het warme strand van Kuta!! Iedereen is vrij om jaloers te zijn!!

Verder zou ik graag willen besluiten met een aantal weetjes en bedankjes!

Weetjes

De benzineprijs hier is 0.48 eurocent per liter, halfbloedjes als Amsnda en ik hier gado gado heetten, we ongeveer 180 norit pillen hebben ingenomen, 2 pakjes loperamide, ongeveer in 20 hotels hebben geslapen, 3 paar slippers hebben kapotgelopen, 10 waar-ben-jij.nu berichten hebben geplaatst, beide 1 keer verbrandt geweest en beide de inhoud van onze backpack met 4 kilo hebben laten toenemen.

Bedankt!!

In het bijzonder bedanken we even mijn oom Charles voor het geven van tips en met het helpen van deze site!!
Ook danken wij mijn baas Harrie voor de Lovina tip!!

Voor de rest bedanken wij iedereen die de moeite heeft genomen om onze verhalen en te lezen en ons heeft voorzien van leuk commentaar!

Wie weet vullen wij deze site volgend jaar weer aan vanuit een andere plaats op de wereld!!

Iemand suggesties???

Een dikke kus en tot snel iedereen!!!

Jimmy en Amanda

• 31 December 2011 - 06:09

Amanda Muntenaar:

Ik vergeet mijn schoonvader Rob natuurlijk ook te bedanken in het bijzonder!! Met handige tips heeft hij ons door het land geholpen!! Dank je wel Rob! Tot woensdag!!!

• 31 December 2011 - 10:28

Rob:

op deze druilerige zaterdagmorgen en laatste dag, mag ik toch nog een laatste bericht lezen van jullie lange vakantie.ook jullie bedankt voor de mooie reisverslagen.Zie met verlangen uit naar jullie thuiskomst.Dikke knuffel.

• 31 December 2011 - 12:55

Lenie:

Wat leuk dat je in pocketformaat wat interrasante weetjes hebt samengevat Jimmy.
    Praktisch zo'n "alles in een" verkoper, scheelt een hoop van hot naar her gedoe.
    Met enorm veel plezier alle verslagen gelezen van deze geweldig mooie reis. Ik ga ze nog missen, maar we zien naar jullie uit! en suggesties voor een volgende reis.....geen probleem. Nog een paar fijne dagen daar, hele goeie reis terug en doe ze in Hong Kong de hartelijke groeten. Heel veel liefs.

• 31 December 2011 - 18:53

Jelmer & Loes:

We hebben van alle tien de verhalen genoten vanavond vieren we nieuwjaar in koud Breda! We wilden jullie even bedanken voor al jullie verslagen en hopen dat jullie weer heel thuis komen in Amsterdam!
    Gelukkig nieuwjaar en tot snel veel liefs jelmer en loes!! ps: we kunnen niet zo lekker koken als Rachman maar kom onze Aardappelen eens proeven! ;)

• 01 Januari 2012 - 10:40

Gladys:

Hey schatjes, jammer dat de bookazine (!) uit is, maar heb genoten van jullie verhalen. Ben blij dat je de smaak te pakken hebt van verre reizen Jimbo en hoop dan ook dat je er nog veel kunt maken (niet zo lang per keer asjeblieft....). Janis en ik zijn verheugen ons op jullie thuiskomst, we missen jullie nu toch wel heel erg! Oud-en nieuw hebben we beiden apart gevierd, maar heel gezellig gehad, prachtig vuurwerk gezien en je zusje is natuurlijk helemaal uit haar bolletje gegaan met haar vriendinnen...Geniet nog van de allerlaatste uren, neem wat zon mee in een potje. Hvj mama

• 01 Januari 2012 - 10:58

Harrie:

Hi Jim en Amanda , leuk dat jullie ons op de hoogte hebben gehouden van jullie avonturen , heb ervan genoten ,bovendien vind ik dat je wel talent hebt wat betreft verhalen schrijven.
    We hebben heel wat bij te kletsen aan de bar van Zoen , moeten we maar een dag eerder beginnen met werken hi hi.
    Tot binnenkort en een goede terugreis!!
    Groetjes Harrie

• 01 Januari 2012 - 14:20

Sven En Charis:

Lieve schatten,

We hebben genoten van jullie gebeurtenissen. En kijken er nu heel erg naar uit om jullie te zien!

We gaan met elkaar een mooi jaar tegemoet!

Geniet nog even...goede terugreis en neem de waarde van jullie belevenissen mee.

Dikke kus

• 01 Januari 2012 - 21:21

Tjaals:

Hi Guys,

Jullie bedankt voor de leuke verslagen. Het was leuk om te lezen hoe jullie e.e.a. ervaren in het land van onze roots. Geniet van de laatste uurtjes in de Oost. Have safe trip home. Oh Jimmy, als je ook maar een fractie van het reizigersbloed van je opa Erwin hebt, dan begin je op dag 1 na terugkomst met het plannen van de volgende trip :-)! X Tjaals

• 04 Januari 2012 - 18:44

Elly Knepper:

Hoi Jimmy,

Wat een fantastische reis! Wat hebben jullie genoten. We wensen jou en Amanda een goed , gelukkig en liefdevol 2012!

groetjes,
    Peter & Elly