Nashville en verder - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu Nashville en verder - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu

Nashville en verder

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

04 December 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Lieve allemaal,

Na Memphis en het relaxen tijdens 'thanks giving' zijn we verder gereden naar Nashville!
Onze conclusie: leukste stad tot nu toe! We zijn de eerste dag gelijk een leuke country bar ingedoken! Een zeer goed begin van Nashville! Bij daglicht bezoeken we het/de ' famous hall of county' voor Jimmy zeer leuke aangelegenheid, ik moet eerlijk bekennen dat ik veel country sterren echt niet ken..natuurlijk komt Elvis en Johny Cash weer in beeld en country ster Dolly Parton! In Nashville zijn er talloze souvenier en cd zaken waar je eindeloos rond kunt neuzen voor de cd's die je zoekt! Na dan ook zo'n 15 a 20 cd's verder verlaten we deze platen zaak.. Wees maar niet bang, er zitten een hoop kadootjes bij ;)
Nashville by night is toch wel echt het leukste! Weer leuke country muziek en een heerlijk dineetje! We ontmoeten deze avond Jessie en Dona die met ons een gesprek aangaan en vol zijn over de leefstijl in ' the Netherlands' het is ontzettend gezellig en besluiten met hen mee te gaan naar een karaoke bar.. echt niet ons ding, maar vooruit dan maar. Uiteindelijk belanden we in een vreselijke hiphop bar en nemen al gauw afscheid. Nog een laatste drankje in een leuke country bar keren we terug naar het motel en nemen afscheid van Nashville.
We rijden een behoorlijk eind vanaf Nashville en komen erachter dat we Dollywood waarschijnlijk moeten overslaan. Het was maandag 26 nov. en Dollywood zou donderdag pas open gaat....we besluiten daarom maar direct de Smoky mountains in te rijden... de dag dat we klaar zijn voor de wandeling, doet Jimmy de gordijnen open en zegt kijk liefje... de Smokey Mountains! Je raad het al... weinig te zien van die mooie bergen...een dikke mistlaag hangt om de bergen en daarnaast regent het. ' Typerend' ! Deze dag zijn we kwijt en maken er het beste van. We belanden dan ook in smoezelige bioscoop, saai dorpje, maar uiteindelijk is stralend weer de dag erna! We rijden naar de Smoky Mountains en belanden in het gezellige dorpje 'Catlinburg' en maken een wandeling van 3 uur..
We komen uit bij een mooie, maar niet erg indrukwekkende waterval. We besluiten nog een klein stukje verder te lopen dan de route aangeeft en raad wat......we horen wat gekraak van takken..Jimmy loopt voorop en fluisterd hard.. het is een BEER!!! een Beer!! En jahoor! Daar zien we 5 meter van ons vandaan een beer nogal klunzig een boom beklimmen! Door de shok en alle waarschuwingsborden hoe gevaarlijk deze beren zijn, schuilen we achter een bosje en proberen een foto te schieten van deze zwarte rakker! Helaas dames en heren, dit is nogal een beroerde foto geworden. Whatever…we hebben een beer gezien wiehooewh! (even voor de duidelijkheid: het zijn zwarte beren.. geen Grizly beren)

Om onze planning verder te bepalen raadplegen we onze GPS.
Wat blijkt nou… Dollywood ligt 14 km bij ons vandaan? Een nogal domme actie van ons, want blijkbaar hebben we dus een rondje gereden (rondje van 200 km)
Gelukkig kunnen we toch Dollywood bezoeken! Dit is dan ook echt te gek.. hoewel we verder geen andere jonge stelletjes zijn tegen gekomen?! ;) We worden in het park zelf dan ook vrij snel doorverwezen naar de achtbanen... 5 achtbanen verder, misselijk en verder op het park, belanden we bij een ‘ice show’ Haha.. tja.. echt een tenenkromende show in volledige kerstsfeer, waarbij ik Jimmy vervolgens op mijn schouder moet wakker schudden dat het voorbij is.
Toch was Dollywood een ervaring op zich en ontzettend leuk om mee te maken!

Hierna is het weer veeeeeel rijden…rijden… en nog eens rijden…
Gister vlak voor Washington was het even schrikken geblazen.
Op een zeer drukke weg zo’n 30 km voor Washington DC, remde een dame voor ons plotseling kneiterhard op haar remmen, waardoor wij hetzelfde moesten doen en bovenop haar bumper knalde!
Even in totale paniek wachten we op de politie die gaat bepalen hoe erg de schade is en hoe verder…
Uiteindelijk valt het mee… motorkap omhoog gebogen en flinke krassen aan de voorkant.
De dame voor ons heeft slechts ook wat krassen, maar begint gelijk tegen me te katten dat wij haar raakte en onze verzekering het maar moet regelen. We blijven wijs genoeg maar even wachten en vooral rustig blijven! De politie agent is uiterst vriendelijk, belt voor ons naar de car rental die een nieuwe auto voor ons heeft klaar staan. Met deze beroerde motorkap rijden we nog zo’n half uur naar de luchthaven waar de auto gewisseld kan worden. Je begrijpt zeker wel dat dit kleine stukje rijden met deze beroede motorkap behoorlijk veel oooohs, aahsss en gewijs opleverde!
Gelukkig….als we er zo op terug kijken hebben we niks en liep dit met een sisser af!
We zijn nu in Washington slapen in een hostel en hebben al weer veel sightseeing gedaan!
Uiteraard het Lincoln Memorioal, uiteraard het witte huis en het Memorial standbeeld. (je weet wel, die witte punt!) Heel erg dat we dit moeten vertellen, maar door al die imposante gebouwen vroegen we ons even af… wat is nu het witte huis??! We hadden nog verschillende musea’s op het programma staan, maar aaangezien Jimmy 4,5 uur nodig heeft gehad voor het Holocast museum verplaatsende we de overige musa’s maar naar morgen haha.

Morgen nog een aantal musea’s en rijden we verder naar Niagra Falls! Even spannend of we dit allemaal op tijd redden want de afstanden zijn enorm!

Hoop dat jullie zo weer op de hoogte zijn en tot het volgende (helaas bijna laatste) verslag!

Knuffies! Jimmy & Amanda

• 04 December 2012 - 14:56

Marianne:

Hi Amanda en Jimmy, heel leuk om alvast een voorproefje te lezen maar ik heb echt zin in alle foto's en de verhalen!
    Geniet nog maar lekker! Hier gaat het leven gewoon door....
    Fijne laatste drie weken xxxx
    Marianne

• 04 December 2012 - 18:07

Mamsie Gladys:

Gelukkig dat jullie me al eerder hadden gebeld over dat ongeluk, man wat is dat schrikken! En over die beer moeten we het ook nog eens hebben, dacht dat jullie die zo'n 200 meter verderop gespot hadden met een verrekijker, niet 5 METER!!!!!!!!!! Wel ontzettend gaaf! En dan Nashville en Dollywood...jongens ik kan niet wachten tot jullie thuis zijn. Of toch nog maar even niet, ga eerst nog maar een paar weekjes door en geniet ervan, ik geniet vanaf my home village met jullie mee. Dikke knuffels van mij

Liefies,

Jullie doen veel avontuurlijke en interessante dingen zeg en zien geweldig veel treffende plekken van de States. Hi, hi, Dollywood denken over te slaan en er dan na een rondje van 200 km vlakbij zittten...
    Die beer.....ik schrok ook van die 5 meter! Help, dacht ook dat het wat meer meters waren toen je erover belde. Maar wàt een super-ervaring, dat maakt een blijvende indruk, zo'n" schattig" knuffelbeest van zo dichtbij. Nashville lijkt me ook zo'n leuk sfeertje met die country-muziek overal.
    Gelukkig is die aanrijding goed afgelopen. Hoe voorzichtig je ook rijdt, er kan altjd wat gebeuren. Maar niet al te lang bij stilstaan.
    Niet bij de president op de thee geweest? Geniet van alles wat nog komt en in onze gedachten zien wij jullie kilometers slurpen daar met al die indrukken overal.

• 04 December 2012 - 23:26

Rob En Lenie Muntenaar:

Dat was niet de bedoeling hoor, 3 keer dezelfde reactie. Zeker p.o te vaak geklikt. Nou ja, zo zie je het tenmiste niet over't hoofd (hi hi)XX

• 05 December 2012 - 12:26

Annelies:

Ruil ons kikkerlandje in voor de US of A en je hebt ipv vossen, beren rondlopen in je achtertuin!
    Bizar natuurlijk, geniet en tot volgend epistel!

• 05 December 2012 - 15:40

Inge:

Lieve Amanda en Jimmy, wat een ervaringen doen jullie op in zo'n korte tijd zeg! Normaal gesproken kan iemand al een jaar teren op een 'echte beer ervaring' maar jullie doen er nog zoveel anders bij! Heerlijk om te lezen. Wees voorzichtig en blijf vooral Genieten, dan genieten wij met jullie mee.

• 05 December 2012 - 22:55

Sven:

Lieverds, ik miste duidelijk 1 belangrijk aspect in deze fase van jullie reis en dat is: bier!! Ongetwijfeld zal het genuttigd zijn in de country bar en de karaoke bar, maar waar blijft het woord...? Even was ik bang dat het niet goed met jullie zou gaan, maar daar gebeurde het in de Smokey Mountains..... Beer beer beer!! En nog wel een zwarte rakker, heerlijke Guinness! Ik begrijp dat na zoveel Guinness de foto uiteindelijk zo beroerd is geworden.. ;-) Ben blij voor jullie!

Maar lieve schatzies, wat te gek zeg, een beer, live! En de bezichtigingen en prachtige belevenissen volgen elkaar in een dolle vaart op! Is het niet enorm koud nu al in dat deel van de States?? Wel relaxed dat er zo snel vervangend vervoer is geregeld. Net zo'n komedie, dat je met de motorkap omhoog zo rijden.. :-)

Geniet van de reis naar de Niagara Falls, ben benieuwd naar het volgende verslag!

Wees lief voor elkaar!!

Knuffels voor jullie beiden

Sven & Charisje

• 05 December 2012 - 23:36

Charles:

:-) Kan ik hier eigenlijk ook de post van Sven liken????!! Miste inderdaad ook het bier al, maar hij had de Guinnes beeldspraak wel snel door :-)

Leuke verhalen jongens, en gelukkig maar dat jullie ongedeerd de reis kunnen voortzetten na dat botsingkje.

Veel plezier met het vervolg!

Tjaals, Manja, Samuel en Joshua

• 07 December 2012 - 15:16

Ingrid:

Hee Jimmy en amanda,

Wat een reis maken jullie zeg. Maar Dollywood waarom???? Maar ja dan heb je dat ook weer meegemaakt. En zomaar een beer effe bijna tegen het lijf lopen spannend!!!! Jullie maken wel veel kilometers van nashville naar washington en dan naar niagara watervallen. Hee veel plezier verder.
    Grt Ing
    ps klein nieuwtje van Ingrid heb promotie gehad ben nog op proef maar heel spannend allemaal ben nu parcoördinator (stapje onder parkmanager) van 't Wolfsven.

• 08 December 2012 - 20:57

Gladys:

Deze is ff voor Sven...Jongen wat heb ik gelachen om jouw stukje, hoe kom je erop!!!!!!
    Knuffels van mij en misschien tot gauw?!

• 12 December 2012 - 23:18

Rob En Lenie Muntenaar:

Nog even melden dat onze lieve buurvrouw Joop alle verslagen volgt. We printen ze voor haar uit en ze geniet er enorm van. Ze wil ze goed bewaren en vroeg aan jullie de hartelijke groeten te doen. Dus bij deze.... Veel XXXXX

• 17 December 2012 - 20:52

Gladys:

hey schatjes,
    nu op weg naar jullie laatste bestemming the Big Apple! Heel veel plezier, let goed op elkaar en kom heelhuids terug boordevol verhalen èn foto's!!!!!!
    Love you mam

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Lieve familie en vrienden,

Toen wij net terug kwamen vanuit Indonesië kregen wij al direct de vraag: waar gaat de volgende reis naartoe?
Eerlijk gezegd hadden wij hier nog geen idee van. Indonesië was een grote droom die voor ons beide uitkwam, het land waar onze voorouders vandaan komen.
Na een aantal maanden werken, weer terug met de bekende mensen om je heen..begon de vraag toch weer te borrelen.. waar gaan we heen? Waar gaan we voor sparen?
Hoelang kunnen we weg?
In ieder geval wisten we dat we 2 maanden op reis wilden, rond dezelfde periode.
Jimmy wou dolgraag naar Alaska. Het liefst in een hutje in sneeuw tussen de wilde beren. Nou, mij niet gezien! Ik wou dolgraag naar Zuid-Amerika, verder Spaans leren en exotische cultuur opnieuw beleven!

Dit ging het dus niet worden, 2 totaal verschillende ideeën!
Zo langzamerhand kwam het idee om mijn familie in Florida na 5 jaar weer eindelijk op te zoeken! Dat lijkt me ontzettend leuk zei Jimmy, maar niet iets voor 2 maanden.
Waarom plakken we er niet een mooie reis aan vast?....en zo ontstond het idee om naar de USA te gaan.

De planning is als volgt:

Orlando – Daytona – New Orleans – Memphis – Nashville – Smokey Mountains – Washington – Atlantic City – Niagra Falls – Toronto – New York

Deze route hebben we gekozen voor de prachtige muzieksteden zoals New Orleans en Memphis. Het binnen land met de prachtige natuurparken zoals de Smokey Mountains (ja Jimmy krijg je misschien toch nog je beren te zien
Wat hebben we hier een zin in! Familie zien…Steden, muziek, natuur en nog even shoppen in New York!

Amerika is groot, en er is nog veel meer te zien dan dit.. maar… laten we eerst hier maar eens mee beginnen ;)

Dit keer dus geen kakkerlak verhalen en een Borobodur bezoek met 55 graden!;)

Veel lees plezier!!! Dikke Knuf Jimmy&Amanda