Florida en verder! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu Florida en verder! - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Amanda Muntenaar - WaarBenJij.nu

Florida en verder!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

14 November 2012 | Verenigde Staten, Panama City

Lieve allemaal,

Sorry dat het zo lang geduurt heeft, maar eindelijk wat tijd gevonden om het allereerste echte verslag te plaatsen!
Ons verblijf begon in Haines City (onder Orlando) Hier hebben we mijn familie bezocht en wat was het fantastisch hen weer te zien! Met een behoorlijke jetlag de eerste ochtend naar het golfpark gereden waar mijn tante Glenny woont met man Scott. Ze waren van plan die middag naar het beach house in Ormond te rijden (Oost kust) om hun nieuwe boot daarheen te brengen. We zijn met hen meegegaan en hebben daar overnacht. De nieuwe motor van de boot moest natuurlijk direct getest worden, dus gelijk een zalig boottochtje over de meren... hier zwemmen zeekoeien, dolfijnen en veeeeel sooorten vissen. Helaas hebben we geen van allen mogen zien, maar dat maakte het boottochtje er niet minder om. Scheuren over het water!! YEAh! 
's avonds een gezellig familie dineetje, waar Jimmy voor het eerst kennis heeft gemaakt met de ' size' van de burgers hier. Ik zei nog zo...bestel hier nooit een extra large! Na een hap viel ook de halve inhoud van de burger er af..haha
Jimmy is de volgende dag nog gaan vissen met Glenny.
De vissen hadden zo hun geluks dag...genieten van het heerlijke ‘aas’ zonder zelf gevangen te worden 
'S avonds Downtown Disney bezocht..een groot Plaza met allerlei barretjes, veeeeeel speelgoedwinkels die eigenlijk allemaal hetzelfde verkopen. Een leuke avond maar we waren nog zo gaar van die jetlag dat we niet al te lang zijn gebleven.
Aangezien we zo gaar waren heben we een dagje aan het zwembad gespendeerd bij het golfpark waar Glenny woont. Voorbereiden op een drukke dag erna… Disney!

Je kunt natuurlijk niet weg gaan uit Orlando voordat je Disney World hebt bezocht!
Ik was vergeten dat er 8 verschillende soorten Disney Worlds waren, dus gekozen voor de algemene.
Begrijp ons niet verkeerd, het was een ontzettende leuke dag…maar voor de komende 15 jaar hoeven wij niet meer naar Disney World. Na 60:000 schreeuwende, huilende kinderen waren we er aan het einde van de dag wel klaar mee. De attracties daarintegen waren super leuk en wat hebben ze het allemaal goed georganiseerd..ook de wachttijden vielen ons erg mee.

Misschien wat saai voor jullie om te lezen, maar het was weer tijd voor een terrasje en wat winkelen!
Mijn schoonzus Charis zal nu wild worden, want bij toeval een outlook plaza gevonden met alle bekende merken…(geloof me echt alle!) Tja, wij geven hier niet heel veel om hoewel we in de Converse winkel toch wel even gingen rondneuzen.
Het drukke programma ging verder met een bezoek aan Sea World!

Na een week in Amerika was ik (jimmy wel) nog steeds niet over de jetlag heen.
We zijn donderdag alvast vertrokken naar het Beach House en de familie zou de dag erna komen.
We hebben boodschappen gedaan bij de enorme Wallmart! Dit was een attractie op zich!
Een schap zo groot als de hele Vomar en dan alleen voor de melk? (oke dat is natuurlijk iets wat overdreven ) De dagen bij het Beachhouse waren relaxed ondanks mijn zeer drukke neefjes..grr
Heerlijk wat zonnen, vissen… Ook geprobeerd nog wat te surfen, maar door de sterke stroming moest ik behoorlijk ver in zee… de afkeurende blikken van Jimmy en tante Glenny zeiden genoeg dat ik dit maar niet moest doen. Dan maar lekker lezen en biertjes drinken op het strand… hmmm..
Achteraf toch iets meer zonnebrandcreme moeten gebruiken… autttsss!
Ohwww natuurlijk moet ik niet vergeten te vertellen, dat Jimmy deze dag wel een aantal vissen heeft gevangen!

Het afscheid viel zwaar want we hebben het in die korte tijd zo leuk met elkaar gehad.
Afgelopen maandag zijn we doorgereden naar Tallahassee (3,5 uur rijden) met een stop in St. Augustine.
St. Augustine is het meest oude plaatsje van de U.S.
Je vind hier veel historie, de oudste school van Amerika (niet meer dan een klein houten hutje) forten, oude gebouwen en leuke kleine straatjes.
Ondanks dat het heel toeristisch is hebben we hier een leuke middag gespendeerd. Gister zijn we verder gereden en maken we nu een stop in Panama City (zie de kaart) We hebben een goedkoop hotel gevonden met een prachtig uitzicht op zee!
Helaas is het weer nu iets minder, maar het witte zand en de kleur van de zee blijft prachtig!
Vandaag nog 1 dagje wandelen, zwemmen en lezen… voor we weer een behoorlijk eind gaan reizen.
Hoop dat de zon nog doorkomt….

Morgen rijden we naar Alabama dan willen we vrijdag aankomen in New Orleans, om daar het weekend te blijven. In het weekend schijnt deze stad het meest bruisend te zijn met alle live muziek en barretjes, we hebben er zin in!

Tot het volgende verslag!

Kusjes Amanda&Jimmy

• 14 November 2012 - 21:05

Ellen Muntenaar:

Heey Jimmy en Amanda,
    Leuk om te lezen over jullie samen zijn, met de familie. Nu even afkicken en verder gaan. Het zal mij benieuwen...
    Lieve groet van ons ,Ellen

• 14 November 2012 - 21:44

Rob En Lenie Muntenaar:

Lieve Amanda, lieve Jimmy

Wat een mooi verslag van jullie heerlijke tijd in Florida bij Glenny en Scott. Echt vakantie en wat een belevenissen! Ja het is daar zò mooi en Amanda, super dat je je zo kon uitleven met surfen in de oceaan en Jimmy, heb je òòk nog een kleine haai aan je hengel gehad of gezien? En dat scheuren met die boot over de rivier daar....top! en ja Disney en Seaworld blijven toch super-attrakties ondanks die "miljoenen" luidruchtige kinderen.... Geweldig dat jullie het zo fijn hadden met de familie. Wij willen ook zeker weer eens die kant op.
    Nu Panama-city, wat genieten was begrijpen we, en dan Alabama en New-Orleans etc. We zijn benieuwd naar alles.
    Lekker verder in de Dodge-adventure. Voelt toch goed hè met zo'n bak over het Amerikaanse asfalt!
    Dank liefies voor het delen van jullie avonturen.
    Veel knuffies van pap en mam XX

• 14 November 2012 - 23:24

Gladys:

Hey schatjes,

hè lekker leest jullie eerste verslag! Leuk dat jullie naar familie zijn gegaan en zo'n fijne tijd hebben gehad samen. Tallahassee.... rolt zo lekker over je tong, een beetje laten slepen en door je neus laten gaan; jaja ik zou binnen de kortste keren die tongval overnemen haha! Jimmy, je ziet er heerlijk uitgerust uit, ik kan zien dat je aan het genieten bent! Doet je tomtom het niet of zo, dat je de kaart gebruikt? Eigenlijk wel veel leuker vind je niet?! Geniet van het cruisen in je vette bak en maak maar lekker veel foto's, zodat ik straks thuis met jullie kan nagenieten.
    Tot het volgende verslag, hvj en dikke knuf
    mam

• 15 November 2012 - 09:37

Harrie Waaijen:

Hi Jim en Amanda,

Leuk om jullie reisavonturen weer te kunnen volgen.
    Ik hoop dat jullie net zo'n leuke tijd beleven als in Indonesië.
    Heel veel plezier en geniet ervan.

X Harrie

• 15 November 2012 - 11:12

Annelies:

Houdy!

Je zou toch denken dat Jimmy wel iets nieuws verzint.. Gaat ie naast Korren ook nog Suppen?
    Leuk dat jullie ons weer meenemen op een tochtje ;-) ik kijk uit naar alle verslagen én de foto's!
    Over een paar maandjes wil ik ze weer allemaal zien onder het genot van een koffie Zoen aan Zee.

Dikke kus (ook alvast van Den), Annelies

• 16 November 2012 - 19:41

Yvonne Verschoor:

Hallo Amanda en Jimmy,

Zo leuk voor jullie om weer een interessante reis te maken. En voor de thuisblijvers om de reisverslagen te lezen. Ik kreeg een dejavu toen je over "Walmart" sprak. Indertijd ben ik in een filiaal daarvan geweest toen wij Ragnhild opzochten in Amerika. Zij volgde in Oklahoma een jaar de "highschool".
    Alleen was ons verblijf te kort om zoveel te zien als jullie. Kijk uit naar het volgende verslag!

Groetjes, Yvonne en Henk uit Hoorn.

• 17 November 2012 - 15:46

Elles:

hey vakantie gangers..
    leuk om jullie verhaal weer te lezen, ik wachten al een tijdje tot hij eindelijk zou komen...
    geniet van jullie reis, want voordat je het weet zit je hier weer in vieze koude kikkerlandje.
    groetjess en pas goed op jullie zelf he....
    xxxxx elles

• 22 November 2012 - 01:00

Sven:

Zo! Dat ziet er goed uit, echt Genieten zie ik!
    Echt bijzonder om te lezen dat jullie zo van kinderen zijn gaan houden! ;-)

Wij zouden graag Met jullie meereizen, maar gelukkig doen we dit door jullie levendige verslag! Wat waanzinnig moet dat zijn, de prachtige uitzichten aan de verschillende kusten..

Mooi dat jullie nu in de Jimmy & Amanda stad New Orleans zijn... Nog steeds een kater??? :-)

Wees lief voor elkaar.. Die foto van jullie beiden... Mooi hoor! Geniet veeeeeeel!

Hele grote knuffel van jullie broer, zwager en lieve schoonzus Charis

• 25 November 2012 - 14:33

Ingrid:

Hee Amanda en Jimmy,
    Leuk om zo allemaal te lezen. In USa is natuurlijk alles heel groot. Voor mij een beetje voorpret ook omdat ik volgend jaar zalf mag. Zou ook wel naar zo'n pretpark willen gaan maar dat past niet in het programma ben ik bang. Heel veel plezier en fijne vakantie Grt Ing

• 04 December 2012 - 13:26

Jelmer En Loes:

Hey te gek verhaal, heel succes met de blues en jazz in New orleans!!

Verslag uit: Verenigde Staten, Panama City

Lieve familie en vrienden,

Toen wij net terug kwamen vanuit Indonesië kregen wij al direct de vraag: waar gaat de volgende reis naartoe?
Eerlijk gezegd hadden wij hier nog geen idee van. Indonesië was een grote droom die voor ons beide uitkwam, het land waar onze voorouders vandaan komen.
Na een aantal maanden werken, weer terug met de bekende mensen om je heen..begon de vraag toch weer te borrelen.. waar gaan we heen? Waar gaan we voor sparen?
Hoelang kunnen we weg?
In ieder geval wisten we dat we 2 maanden op reis wilden, rond dezelfde periode.
Jimmy wou dolgraag naar Alaska. Het liefst in een hutje in sneeuw tussen de wilde beren. Nou, mij niet gezien! Ik wou dolgraag naar Zuid-Amerika, verder Spaans leren en exotische cultuur opnieuw beleven!

Dit ging het dus niet worden, 2 totaal verschillende ideeën!
Zo langzamerhand kwam het idee om mijn familie in Florida na 5 jaar weer eindelijk op te zoeken! Dat lijkt me ontzettend leuk zei Jimmy, maar niet iets voor 2 maanden.
Waarom plakken we er niet een mooie reis aan vast?....en zo ontstond het idee om naar de USA te gaan.

De planning is als volgt:

Orlando – Daytona – New Orleans – Memphis – Nashville – Smokey Mountains – Washington – Atlantic City – Niagra Falls – Toronto – New York

Deze route hebben we gekozen voor de prachtige muzieksteden zoals New Orleans en Memphis. Het binnen land met de prachtige natuurparken zoals de Smokey Mountains (ja Jimmy krijg je misschien toch nog je beren te zien
Wat hebben we hier een zin in! Familie zien…Steden, muziek, natuur en nog even shoppen in New York!

Amerika is groot, en er is nog veel meer te zien dan dit.. maar… laten we eerst hier maar eens mee beginnen ;)

Dit keer dus geen kakkerlak verhalen en een Borobodur bezoek met 55 graden!;)

Veel lees plezier!!! Dikke Knuf Jimmy&Amanda